Idag var jag på Västerås sjukhus för en undersökning.
Jag har under många år känt en knöl i ena bröstet och för ett par tre veckor sedan så kom det blod och var ur bröstvårtan. Då ringde jag och bokade en tid, alltså till idag.
Började med att göra mammografi.
Det gör inte ett dugg ont egentligen. Kanske om man har små bröst.
Sedan fick jag träffa en läkare som gjorde ett ultraljud där jag fick se knölen.
Sedan tog hon en nål och stoppade den in i bröstet, in i knölen och tog ett vävnadsprov.
Jag trodde att jag skulle svimma när hon nämnde ordet ”nål”

Provtagningen gick bra.
Jag har alltså vävnadsknuta i bröstet.
Knölen har producerat mjölk när jag ammade Eljas och det var nog det som gjorde att det nu kommit blod och var.
Nu väntar jag på papper från Bröstenheten.
Antingen står det att allt är bra eller så blir det operation.
Det ska bli spännande. Hoppas jag slipper vänta för långe bara.

Ja, nu vet ni det.